čtvrtek 3. května 2018

13 měsíců a 31 kg dole

Je to přesně rok a měsíc kdy jsem se rozhodla konečně ze sebou něco začít dělat a makat na sobě. Myslím, že se toto rozhodnutí vyplatilo a otevřelo mě mnoho dalších příležitostí.
 
Před rokem bych si ještě netroufla jít běhat, běžet jakýkoli závod, vzít si kraťasy a nebo začít hledat nového partnera. Stále více slyším ty nejíš. Za ten rok jím právě více než před tím a stále jde váha dolů, nebojím se nyní vzít si na akci ze stánku nudle s gyrosem, kremroli, zmrzlinu nebo třeba smažák či sušenku. Neříkám, že toto dělám denně nebo několikrát za den jako dříve, ale občas prostě si dám. Jím i normální jídlo v jídelně, akorát více přemýšlím a vždy volím z možných alternativ tu nejméně hroznou. Je pravda, že stále se snažím sportovat a sport mě začal bavit, neberu ho již jako povinnost, ale jako zábavu. Zařazovat jídla na která jsem byla dříve zvyklá jsem začala i z důvodu,  že jsem se začala bát prudkého jojo efektu. A hlavně mě ani nebaví úplně striktně dodržovat stravu. Začala jsem se pomalu a jistě stávat otrokem zdravého životního stylu. Začala jsem se bát chodit do restaurací nebo na akce, kde se předpokládalo, že si dáme něco ze stánku rychlého občerstvení. Začalo mě štvát vybočovat z davu s krabičkami nebo větou "ne já nechci, nemám chuť nebo nemůžu". Myslím si, že když se prostě zahřeší s rozumem a do toho člověk sportuje, tak to zas takový problém není. Úplně mě štvou příspěvky uživatelů na facebooku typu "prý se po ovesných vločkách přibírá" nebo "můžu tyto sušenky či chleba". Bože. Ano když sním toho kupu a nebudu se hýbat, tak zřejmě přiberu. Ale když si uvařím ovesnou kaši jednou za čas. Tak asi hned ze mě tlouštík nebude.
 
Stále poslouchám otázky "jak jsi dokázala zhubnout". Je těžké radit lidem, protože každý je jiný. Na mě zafungovala změna jídelníčku, sport a trochu zapojení mozku. Nechtěla jsem se řadit do nějaké skupinky lidí jako je vegan, vegetarián, bez cukru, bez lepku apod. Beru si ze všeho něco. Cukr stále se snažím omezovat, pečivo jíst občas. Ale třeba maso to mám velmi ráda, tím zase neříkám, že ho jím každý den. Piju kravské mléko, ale také i sojové. Snažím se nejíst pouze ze zvyku, ale doopravdy to na co mám chuť a když mám hlad. Tím zase neříkám, že bych hladověla. Ale když jdu do kavárny, nedám si automaticky kafe či zákusek když nemám chuť. Ale třeba jen vodu, čaj. Ale pokud chuť mám a vím, že ten den půjdu sportovat, nemám problém si dát zákusek. Docela často si doma peču. Je to z důvodu, že mám ráda sladké. Pokud bych si neupekla zdravější verzi sladkého či slaného, tak bych s největší pravděpodobností snědla třeba sušenku s mnohem větším množstvím cukru. Hlavní výhoda je i ta, že pokud si upeču, vím co do těsta jsem použila.
 
Za 13 měsíců jsem se dostala z váhy 103,5 kg na váhu 72,5 kg. Můj cíle je zhubnout ještě cca 7,5 - 12,5 kg. Ale nevím, zdali tento cíl je ještě natolik reálný. Uvidíme, jak to dále půjde. Ale hlavní cíl je zpevnit postavu.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat