pondělí 5. března 2018

Těžké začátky běhu

Když jsme v tělocviku museli běhat povinně 1,5 km, měla jsem nervy již týden před. Nevím co se stalo, ale loni na jaře jsem vyběhla. Jen tak. Prostě potřebovala jsem pohyb, tak jsem vyběhla. Pamatuji si, že jsem uběhla kilometr a začalo tak strašně pršet, že jsem to vzdala. Po pár dnech jsem zkusila znovu vyběhnout indiánem delší trať cca 5,8 km a indiánem jsem doběhlo-došla za cca 0:51:34 minut. Á pak šli běhy 4,32 km za 0:39:51, 5,17 km za 0:43.06, 5,7 km za 0:48:29 apod.. Toto byly časy loni v dubnu. Strašně jsem obdivovala na instagramu a facebooku fotky ze závodů. V květnu mě známá přemlouvala, abych si v červnu s nimi šla zaběhnout 5 km Olympijský běh do Ústí nad Orlicí. I když mě to hodně lákalo, říkala jsem si, že na to nemám. A tak jsem jenom obdivovala. celé léto jsem neběhala, ani na podzim moc ne, ale v říjnu mě napadla myšlenka zaběhnout si NN Christmas Night Run v Praze. Nejdříve jsem projela loňské výsledky, jestli jsem schopná nebýt poslední. A pak jsem do toho uvrtala ještě tehdy přítele, který vůbec neběhal. Byla jsem nervní. Ale uběhla jsem to za nejlepší svůj čas 0:35:54. Ta atmosféra a nadšení, že nejsem poslední a že to uběhnu, mě nalilo do žil tolik optimismu a nadšení, že jsem začala plánovat další závody a začala běhat častěji. V lednu jsem si odběhla závod v Hradci Králové Winter Run, který mě opět nadchnul. Pořídila jsem si hodinky s GPS, abych mohla běhy si měřit a udělala jsi dlouhý seznam závodů, které bych chtěla absolvovat. Nyní mám nejrychlejší čas na 5 km 0:30:44. Také jsem si dala za cíl zvládnout 5 km pod 30 minut a když to zvládnu, tak bych chtěla pod 28 minut. Další úspěch pro mě je, že dokážu 5 km uběhnout již v kuse a ne jen indiánem. Nikdy jsem nevěřila, že je to o tréningu a vůli. Takže pokud se bojíte vyběhnout nebo také sníte si zaběhnout nějaký závod a bojíte se, určitě to zkuste. Hodně lidí běhá pro zábavu a nekouká na časy. A atmosféra a pocit v cíli je k nezaplacení. Kdo jednou zkusí, vyzkouší podruhé :)
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat